Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(36)
Forma i typ
Książki
(36)
Poradniki i przewodniki
(13)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(28)
wypożyczone
(8)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(35)
Autor
Okuniewski Juliusz
(6)
Attwood Tony (1952- )
(3)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(2)
Domagała Aneta
(2)
Grandin Temple (1947- )
(2)
Hénault Isabelle (1973- )
(2)
Jaroszewski Karol
(2)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(2)
Knapp Julie
(2)
Turnbull Carolline
(2)
Amann Amber
(1)
Arnwine Bonnie
(1)
Ayres A. Jean
(1)
Baker Jed E
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
De Haan Michelle (1969- )
(1)
Dubin Nick
(1)
Duffy D`Neil
(1)
Duffy Michael
(1)
Ernsperger Lori
(1)
Fiedorowicz Michał (biologia medyczna)
(1)
Fogler Janet (1939- )
(1)
Griffin Simone
(1)
Jaśkowiak Mateusz
(1)
Johnson Mark Henry (1960- )
(1)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(1)
Karwowska Aleksandra
(1)
Kazek Beata
(1)
Koscinski Cara
(1)
Kotowska Adrianna
(1)
Kowalik Elżbieta
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Kuczkowski Jerzy
(1)
Kuś Joanna (pedagogika)
(1)
Lawendowski Rafał
(1)
Lorens Gabriela
(1)
Marsh Siobhan
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
Mańkowska Beata
(1)
Mirecka Urszula
(1)
Moran Paddy-Joe
(1)
Niedźwiecka Alicja
(1)
Pisula Ewa
(1)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(1)
Porter Joseph
(1)
Różańska-Gał Anna
(1)
Sambor Barbara
(1)
Sandler Dianne
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Schwinghammer Ylva (1984- )
(1)
Shaywitz Sally E
(1)
Sitek Emilia J
(1)
Stegen-Hanson Tania
(1)
Stern Lynn (1949- )
(1)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(1)
Tomalski Przemysław (1982- )
(1)
Trusiewicz Marlena
(1)
Wehner Lore (1964- )
(1)
Wheeler Maria
(1)
Whitcomb Marsh Wendela
(1)
Willey Liane Holliday (1959- )
(1)
Więcek-Poborczyk Izabela
(1)
Wojciechowska Justyna (logopeda)
(1)
Wolf Aline D
(1)
Xaiz Cesarina
(1)
Zajączkowski Ryszard (1961- )
(1)
Zano Agata
(1)
Zyśk Justyna
(1)
Świątek-Brzezińska Beata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(32)
Okres powstania dzieła
2001-
(31)
Kraj wydania
Polska
(36)
Język
polski
(36)
Odbiorca
Rodzice
(9)
Nauczyciele
(4)
Terapeuci
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Logopedzi
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Lekarze
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Temat
Autyzm
(8)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(7)
Dziecko autystyczne
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Zaburzenia mowy
(5)
Osoby z autyzmem
(3)
Terapia logopedyczna
(3)
Choroba Alzheimera
(2)
Czytanie
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Grandin, Temple (1947- )
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Mowa
(2)
Osoby z zespołem Aspergera
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
Stosowana analiza zachowania
(2)
Terapia zabawą
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Zaburzenia zachowania
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Choreografia
(1)
Chorzy z zespołem Aspergera
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dubin, Nick
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja domowa
(1)
Fonetyka
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Geragogika
(1)
Gesty
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Higiena
(1)
Język znaków
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Kosmologia
(1)
Kształcenie
(1)
Logopedia
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Muzyka
(1)
Mózg
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauki kognitywne
(1)
Neofobia żywieniowa
(1)
Neurobiologia
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Otorynolaryngologia
(1)
Otępienie
(1)
Pamięć
(1)
Pisanie
(1)
Pornografia dziecięca
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzina
(1)
Seksualność
(1)
Starzenie się
(1)
Stres zawodowy
(1)
Trening umysłu
(1)
Uczenie się
(1)
Układ oddechowy
(1)
Wychowanie
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zaburzenia integracji percepcyjno-motorycznej
(1)
Zmysły
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(14)
Podręcznik
(5)
Opracowanie
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(14)
Edukacja i pedagogika
(9)
Medycyna i zdrowie
(9)
Biologia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
36 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliogr. s. 183-185.
Książka zawiera wiele opisów wesołych i niedrogich zabaw sensorycznych, które można szybko przygotować i po których można szybko posprzątać w domu lub w ośrodku. W każdym rozdziale przedstawiono ćwiczenia oparte na danej potrzebie sensorycznej. Do przeprowadzenia wszystkich wystarczą zwykłe domowe przedmioty. Załączone są także rozszerzenia, które mają na celu utrzymanie zainteresowania. Nie ma bowiem nic gorszego od przygotowania projektu, którym dziecko zainteresuje się na dwie lub trzy minuty!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18414 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "The autism spectrum : sexuality and the law : what every parent and professional needs to know" 2014.
Bibliogr. s. 161-164, 247-250.
Seksualność osób cierpiących na zaburzenia ze spektrum autyzmu jest jedną z kwestii, o których się nie mówi. Niniejsza publikacja - szczera, poruszająca, fascynująca i pouczająca - przełamuje w końcu zmowę milczenia. Fantastyczny rozdział autorstwa młodego człowieka, który został oskarżony o posiadanie pornografii dziecięcej, oraz rozdziały napisane przez członków jego rodziny składają się na szczerą, fascynującą i poważną lekturę. Dwa dodatkowe rozdziały autorstwa międzynarodowej sławy ekspertów - Tony’ego Attwooda i Isabelle Hénault - dostarczają nam wielu przystępnie podanych i wszechstronnych informacji praktycznych na temat seksualności osób z autyzmem. Czytelnicy będą mieli okazję w zupełnie nowy sposób spojrzeć na główne problemy związane z seksualnością i rozwojem płciowym w spektrum autyzmu, a książka będzie dla nich na pewno lekturą zaskakującą, poruszającą i pouczającą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18415 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 355-376. Indeks.
Uczenie się stanowi funkcję mózgu, a zaburzenia uczenia się odzwierciedlają nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu nerwowego. W książce przedstawiono klasyczną teorię A. Jean Ayres, według której dezorganizacja integracji sensorycznej stanowi przyczynę trudności w nauce. Terapia tych zaburzeń kładąca nacisk na integrację sensoryczną to szczególna strategia - nie skupia się bowiem na nauce konkretnych umiejętności, takich jak dopasowywanie bodźców wzrokowych, zapamiętywanie sekwencji dźwięków, rysowanie linii czy też opanowywanie podstaw programowych. Jej celem jest rozwijanie mózgu w taki sposób, by był on w stanie nauczyć się samodzielnego radzenia sobie z zadaniami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20684 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 109-112.
Na podstawie doświadczeń zdobytych podczas kilkunastoletniej pracy terapeutycznej z dziećmi z zespołem Aspergera, ich rodzicami i nauczycielami oraz dzięki warsztatom prowadzonym w szkołach autorki poradnika opracowały zbiór sposobów radzenia sobie z trudnościami, które towarzyszą objawom zespołu Aspergera w domu i szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18598 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia na stronach 379-422. Indeks.
Komunikacja w przypadku otępień nie jest mocną stroną w codziennej praktyce lekarza rodzinnego, neurologa czy psychiatry, jak również innych specjalistów. Podkreślają to zwłaszcza opiekunowie osób z chorobą Alzheimera, oczekując większego zaangażowania w proces komunikacji. Z tego względu podjęcie tej problematyki przez wybitne ekspertki w zakresie procesów komunikacji, postrzeganych z punktu widzenia ich dotychczasowego doświadczenia zawodowego i osiągnięć naukowych, uznać należy za wydarzenie bardzo ważne. Książka stanowi przykład owocnej współpracy interdyscyplinarnej Autorek pracujących w odległych, ale co widać na każdej stronie, jednak bardzo bliskich sobie ośrodkach naukowych. [...] Jestem całkowicie przekonany, że ta niezwykle dokładnie przygotowana monografia będzie sprzyjała dialogowi interdyscyplinarnemu w obszarze zaburzeń komunikacji u osób z chorobą Alzheimera i zachęcała do wypracowywania skutecznych metod terapeutycznych.Z recenzji prof. dra hab. Andrzeja Potemkowskiego"Choroba Alzheimera. Zaburzenia komunikacji językowej" to kolejny tom z serii LOGOPEDIA XXI WIEKU - jednego z najważniejszych projektów wydawnictwa naukowego Harmonia Universalis. Obejmuje on stworzenie serii monografii naukowych z zakresu najistotniejszych problemów współczesnej logopedii pod redakcją prof. UG, dra hab. Stanisława Milewskiego oraz prof. UG, dr hab. Ewy Czaplewskiej z Katedry Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego, pod oficjalnym patronatem Polskiego Towarzystwa Logopedycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19830 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Montessori)
Na okładce: Montessori a przyszłość, opowieść o cywilizacji, opowieść o powstaniu życia na Ziemi, opowieść o Ziemi, opowieść o gwiazdach i Układzie Słonecznym, opowieść o powstaniu wszechświata, edukacja dla pokoju, historia, archeologia, biologia, geologia i geografia, fizyka i chemia, metafizyka i astronomia.
Bibliografia na stronach 285-288.
Wychowanie kosmiczne stanowi rdzeń programu nauczania dla szkół podstawowych Montessori. Ta obszerna koncepcja podkreśla jedność wszystkiego we wszechświecie i ma na celu nie tylko zapewnienie dobrego wykształcenia uczniów, lecz także wychowanie osób pojmujących siebie i otaczający je świat w wyjątkowy sposób. Dzięki doświadczeniu idei Montessori dzieci mają możliwość docenienia swoich korzeni we wszechświecie, rozpoznania własnego miejsca w tym kontekście i zaakceptowania znaczenia, które tego typu myślenie nadaje ich życiu. Największą wartość takiego wychowania stanowi sposób, w jaki zaspokaja ono potrzeby rozwojowe dzieci w wieku od sześciu do dwunastu lat - stymuluje wyobraźnię, wzbudza ciekawość, wykorzystuje pragnienie wyjścia z dotychczasowego środowiska czy wreszcie stara się sprostać ciągłym pytaniom "jak?" i "dlaczego?".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19283 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia i netografia strony 237-241.
Lori Ernsperger i Tania Stegen-Hanson [.] poruszają jeden z poważniejszych problemów dotyczących współczesnych rodzin. Mam tu na myśli dzieci, które wykazują opór wobec samego jedzenia albo niechęć do określonych pokarmów. Autorki przedstawiają swoje nowatorskie podejście do tego, w jaki sposób poszerzać jadłospis dziecka i budować jego zrównoważoną dietę.W książce przewija się motyw zrozumienia fizjologicznych, rozwojowych, sensorycznych i motorycznych zdolności dziecka, a także - co najważniejsze - uszanowania tego, co dziecko próbuje nam przekazać w reakcji na pokarm. [.]W publikacji znajdziemy też szczegółową listę różnych objawów wskazujących na to, że mamy do czynienia z istnieniem pewnych fundamentalnych problemów. Z jej pomocą czytelnik może dokonać odpowiedniego oglądu sytuacji i jej oceny. Autorki zamieszczają w publikacji ćwiczenia dla rodziców i specjalistów.Z przedmowy Temple Grandin
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20706 (1 egz.)
(dostępność ok. 11.05.2024)
Książka
W koszyku
Kiedy coraz częściej zapominamy czyjegoś imienia lub imion kilku osób bądź też nie pamiętamy, gdzie położyliśmy klucze, zaczynamy zastanawiać się nad stanem swojej pamięci.Dlaczego nie jest już tak sprawna jak kiedyś?W niniejszym poradniku autorzy wskazują, że antidotum na zamartwianie się jest podjęcie konkretnych działań, które pomogą zapamiętać to, o czym zapominamy. Dzięki zaprezentowanym tu ćwiczeniom i technikom czytelnicy mogą usprawnić swoją zdolność do zapamiętywania, ucząc się, jak szybciej i łatwiej przyswajać informacje oraz wydobywać je z pamięci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19702 (1 egz.)
Książka
W koszyku
STARSZE DZIECKO Z AUTYZMEMAutorka opowiada o swoich doświadczeniach szkolnych, okresie dojrzewania i pierwszych krokach na rynku pracy z perspektywy osoby z zaburzeniami z ASD. Doświadczenia własne autorki stanowią pretekst do przekazania Czytelnikowi rad dotyczących kierowania karierą adolescenta z autyzmem. W książce skupiono się na sposobie funkcjonowania poznawczo-społecznego osób ze spektrum. Grandin używa prostego języka, a jej narracja nie przytłacza nadmiarem faktów naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18603 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. 214-223.
Celem autorki niniejszej książki jest zbudowanie pozytywnego punktu widzenia na seksualność oraz rozwiązanie trudności, które zbyt często postrzegane są jako zachowania problematyczne lub perwersja. Chociaż powyższe zdarzają się w populacji dotkniętej zespołem Aspergera, w tej publikacji zagadnienie seksualności potraktowane zostanie w szerszym ujęciu: rozpatrzone zostaną czynniki takie jak intymność, przyjaźń, pożądanie, komunikacja, płeć, preferencje, tożsamość, potrzeby, emocje i rozwój, a omawiane tematy będą odpowiednie dla okresu dojrzewania i wieku dojrzałego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18384 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 443-510. Indeks.
Tom kierowany jest do naukowców i studentów, a także specjalistów w zakresie psychologii klinicznej dziecka, psychiatrii i pedagogiki.
Publikacja dotyczy dyscypliny pokrewnej psychologii rozwoju. Neurokognitywistyka rozwoju (ang. developmental cognitive neuroscience) opisuje typowe funkcjonowanie poznawcze i traktuje nietypowe funkcjonowanie i nietypowy rozwój jako "eksperymenty natury", które mogą rzucić światło na mózgowe podłoże prawidłowych procesów poznawczych. Książka kierowana jest do naukowców i studentów, a także specjalistów w zakresie psychologii klinicznej dziecka, psychiatrii i pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19451 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy rozdziałach.
Streszczenie angielskie przy rozdziałach.
Młodzi polscy psychologowie muzyki prezentują tom drugi "Psychologii muzyki", który zawiera starannie wybrane i bardzo dobrze przygotowane teksty, skupione na wzajemnych relacjach pomiędzy wykonawcą muzyki, a jej odbiorcą oraz na samej istocie muzyki. Różnorodność metodologii, koncepcji, podejść i stylów jest znaczącym atutem tej książki - prowadzi do wielostronnego oglądu muzyki jako złożonego zjawiska interakcyjnego, narzędzia oddziaływania na ból, zmagania się z chorobą czy kreowania nastroju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56410 (1 egz.)
Kaucja: 17,23 zł
Książka
CD
W koszyku
Tytuł oryginału: A complete ABA curriculum for individuals on the autism spectrum with a developmental age of 1-4 years. Na stronie tytułowej i okładce: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności podstawowe.
Bibliografia na stronie 608.
Dla terapeutów.
Kompletny program terapii SAZ (Stosowana Analiza Zachowania, ang. Applied Behavior Analysis - ABA) stworzony dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od około roku do czterech lat. Zawiera wszystko, co jest potrzebne, żeby nauczyć dziecko umiejętności z poziomu podstawowego, takich jak prawidłowa postawa podczas zajęć, zdolność do minimalnego skupienia uwagi, nawiązywanie i utrzymywanie kontaktu wzrokowego, umiejętności motoryczne, podstawowe umiejętności językowe związane z mową bierną i czynną, podstawowe czynności związane z zabawą oraz podstawowe umiejętności samoobsługowe. Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 140 umiejętności podstawowych. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia według wskazówek zawartych w książce. Na dołączonej płycie DVD można znaleźć pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki udzielają także rad na temat tego, jak stworzyć skuteczne środowisko do terapii SAZ, a także dzielą się wieloma praktycznymi strategiami nauczania, które zapewnią sukces w terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18644 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Tytuł oryginału: A complete ABA curriculum for individuals on the autism spectrum with a developmental age of 3-5 years. Na stronie tytułowej i okładce: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności początkowe.
Bibliografia na stronie 584.
Kompletny program terapii SAZ (Stosowana Analiza Zachowania, ang. Applied Behavior Analysis - ABA) stworzony dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od około trzech do pięciu lat zawiera wszystko, co jest potrzebne, żeby nauczyć dzieci umiejętności początkowych, takich jak: naśladowanie, świadomość wzrokowo-przestrzenna, umiejętności związane z mową bierną i czynną, a także umiejętności samoobsługowe. Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 140 umiejętności początkowych. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia według wskazówek zawartych w książce. Towarzysząca książce płyta CD zawiera materiały dydaktyczne potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki doradzają, jak stworzyć efektywne środowisko do przeprowadzenia terapii SAZ, a także prezentują wiele metod dydaktycznych, które zapewniają sukces w terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18645 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 117-121.
Niniejsza książka skierowana jest przede wszystkim do terapeutów integracji sensorycznej, którzy chcą wzbogacić własny zasób pomysłów oraz zapewnić radosne doświadczenia sensoryczno-motoryczne swoim małym podopiecznym. Publikacja przyda się też rodzicom, opiekunom, nauczycielom i pozostałym specjalistom - mogą oni omówić opisane tu interwencje z terapeutą dziecka, a następnie wdrożyć je w innym otoczeniu."Cara Koscinski zdecydowanie zasłużyła sobie na miano autorytetu, jeśli chodzi o temat autyzmu, zaburzeń przetwarzania sensorycznego (SPD) oraz innych odmienności rozwojowych. To osoba w wyjątkowej sytuacji: jest matką dwóch synów z SPD, autyzmem i ADHD, terapeutką z przygotowaniem z zakresu teorii integracji sensorycznej, stosującą terapię zajęciową z wykorzystaniem podejścia integracji sensorycznej (OT-SI) oraz wspaniałą autorką, obdarzoną znakomitymi umiejętnościami komunikacyjnymi". Z przedmowy Carol Kranowitz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 43.
Dla logopedów, rodziców i opiekunów dzieci.
Publikacja przeznaczona jest dla logopedów, rodziców i opiekunów dzieci w różnym wieku, z opóźnionym rozwojem mowy, ale także z niepełnosprawnością intelektualną, z niedosłuchem, autyzmem, zespołem Aspergera, mózgowym porażeniem dziecięcym i zespołem Downa. Zamieszczony w niej bogaty materiał wyrazowy dotyczący samogłosek ustnych [a, i, u, e, o, y] pozwali utrwalić ich artykulację, co znacznie usprawni rozwój mowy dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 197-200.
"Nie-zgrane dziecko dorasta jest kontynuacją poprzednich prac Carol Kranowitz na temat zaburzeń SI. Tym razem autorka omawia przede wszystkim problemy młodzieży i dorosłych z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego (ang. sensory processing disorders, SPD). Opisuje tu historie osób, które przeszły trudną drogę usianą problemami spowodowanymi przez SPD, przeżycia tych, którzy nauczyli się nie tylko pokonywać swoje ograniczenia, lecz także dawać siebie innym. Te niezwykle pouczające relacje niosą nadzieję wszystkim osobom borykającym się z podobnymi problemami. Niniejsza książka udziela odpowiedzi na wiele pytań dotyczących SPD, między innymi na temat tego, jak rozumieć ludzi, których układy sensoryczne nie działają prawidłowo, oraz jak zagłuszyć ból sensoryczny i przezwyciężyć pesymizm. Autorka prezentuje też różne strategie radzenia sobie z tymi zaburzeniami zaczerpnięte z praktyki zarówno ekspertów, specjalistów i terapeutów SI, jak i rodziców osób cierpiących na SPD. Propozycje te, łatwe do zastosowania w życiu codziennym i w terapii, stanowią cenne źródło wiedzy o zaburzeniach przetwarzania sensorycznego".Barbara Chrustek-Kusz Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Integracji Sensorycznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18761 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
Dla lekarzy medycyny rodzinnej, otolaryngologów, lekarzy audiologów-foniatrów oraz studentów medycyny i stomatologii.
Streszczenie w języku angielskim przy rozdziałach.
Podręcznik powstał dzięki współpracy asystentów Katedry i Kliniki Otolaryngologii, II Zakładu Radiologii, Zakładu Patomorfologii, Zakładu Medycyny Molekularnej, Katedry i Kliniki Neurologii, Kliniki Diabetologii i Nadciśnienia, Zakładu Rehabilitacji, Zakładu Bakteriologii Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego oraz Katedry Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego. Jest on adresowany do lekarzy medycyny rodzinnej, otolaryngologów, lekarzy audiologów-foniatrów oraz studentów medycyny i stomatologii.W podręczniku kompleksowo omówiono zagadnienia dotyczące anatomii, fizjologii i immunologii oraz metod badania ucha i nerwów czaszkowych, narządu słuchu i równowagi, nerwu twarzowego, nosa i zatok przynosowych, narządu węchu, jamy ustnej, ślinianek, gardła, szyi, przełyku, krtani, tchawicy, oskrzeli, narządu głosu i mowy. Zamieszczono także wytyczne badań patomorfologicznych, bakteriologicznych i molekularnych oraz klasyfikacje TNM w odniesieniu do nowotworów w obrębie głowy i szyi. Przedstawiono również zagadnienia dotyczące embriologii otolaryngologicznej, metody badań uszu, nosa, zatok, gardła i krtani u dzieci oraz sposoby protezowania dzieci niedosłyszących. Omówiono także podstawowe metody rehabilitacji w otolaryngologii. Podręcznik zawiera słownik najważniejszych terminów i definicji stosowanych w otolaryngologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19861 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 153-159.
Metoda Gestów Obrazujących Ruchy Artykulatorów (©GORA) powstała [.] po to, aby wesprzeć terapię logopedyczną dzieci z zaburzoną kinestezją artykulacyjną, jako pomoc w rozwiązaniu problemów w czuciu ułożenia narządów artykulacyjnych. Gesty wizualizują wybrane cechy artykulacyjne głosek, co pozwala małym pacjentom przekładać prosty układ palców i ruchów dłoni na trudne do wykonania ruchy narządów artykulacyjnych.Ze wstępuKsiążka znajdzie bardzo wielu odbiorców wśród logopedów praktyków pracujących głównie z dziećmi, ale także z dorosłymi. Jest ona kierowana również do rodziców [.], aby mogli oni stać się w pełni świadomymi partnerami specjalistów podczas prowadzonej terapii [.]. Opanowane [.] gesty będą [.] wykorzystywane w warunkach domowych podczas ćwiczeń utrwalających daną umiejętność. [System] gestów GORA może być także pomocny w nauczaniu obcokrajowców języka polskiego.Z recenzji dr Danuty Emiluty-RozyaUporządkowane i precyzyjnie opisane sposoby wizualizacji ruchów artykulacyjnych mogą pomóc logopedom, a także rodzicom i opiekunom w kształtowaniu prawidłowych wzorców wymowy u osób z zaburzeniami kinestezji artykulacyjnej i/lub kontroli słuchowej. [.] Naturalność, prostota i przejrzystość metody GORA umożliwia jej zastosowanie w pracy z dziećmi i dorosłymi.Z recenzji prof. UMCS i UWM, dr hab. Jolanty Panasiuk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21695 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Efektywna komunikacja z osobami ze spektrum autyzmu to zbiór praktycznych porad dla specjalistów, przede wszystkim terapeutów i lekarzy. Autor, Paddy-Joe Moran, dzieli się własnymi doświadczeniami oraz odczuciami - opisuje, co sprawiało mu trudność podczas terapii, wskazuje, jakie sformułowania mogą być źle odbierane przez osoby z ASD, a także podpowiada rozwiązania, dzięki którym komunikacja może stać się skuteczniejsza i pełna szacunku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19284 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej